大西瓜

克圣语录第三弹:我不是针对谁……(又名:因为我洞察一切,所以我不得不发表意见,指出别人的错误)

吊炸天啊克圣。

夏日玫瑰:

克圣语录第一弹:克鲁伊夫口中的范巴斯滕(又名“我家马可见人就咬!见人就咬!【自豪脸】”)
克圣语录第二弹:喷到哪里是哪里(又名:一个喷子的成长史)


3 – I was very thin. Skin over bone. If somebody sneezed I fell upside down.
我【小时候】瘦得不得了,完全皮包骨。旁边的人打个喷嚏我就会跌跤。

4 – I only played football. I never did homework and weird things like that.
我【小时候】只踢足球,从来没干过写作业之类的奇奇怪怪事情。

5 – I have to behave correctly in a match and play fair.
(50 punishment lines a 15-year-old Cruyff had to write for 'bad behavior.')
“我在比赛中必须遵守规矩,公平竞争。”
(十五岁的克鲁伊夫在比赛中不守规矩之后被罚抄这句话五十次。)

6 – I didn't just drop out of the air when I was 17. I was there, around the first team, since my 14th. I stole the mopeds of the players. I didn't look up to anybody. I knew that sooner or later, I'd be part of the first team.
我不是十七岁的时候突然从天而降的。我从十四岁就开始和【阿贾克斯】一队的人混了。我偷过他们的摩托自行车。没有谁是我的偶像。我知道我迟早会去一队的。

9 – The most unpleasant part of my entire career was that I saw everything and was therefore forced to talk. To point out people's mistakes.
我整个足球生涯中最让我讨厌的一点是——因为我洞察一切,所以我不得不发表意见,指出别人的错误。

19 – I'm an optimist. I've never seen the point of being a pessimist. When I close my eyes at night I see beautiful things.
我是一个乐观主义者。我从来就不懂悲观主义有啥用。我在入睡前闭眼的时候总是会看到美丽的东西。

21 – I have my own thoughts about football. And even if I was the only one with these thoughts, I wouldn't start doubting them. It's better to die with your own ideas than with the ideas of someone else.
对于足球,我有自己的一套见解。哪怕【全世界】就我一个人这么想,我也不会怀疑我自己。到死也应遵循自己而非别人的信念。

23 – With my big mouth I created obligations. Not achieving anything but still demanding all kinds of things doesn't go together.
我爱打嘴炮的天性给我带来了很多职责。既然要求诸多,就不可一事无成。

24 – I don't think I could ever be a referee. I don't know the rules well enough. I always make my own rules.
我觉得我这辈子都当不了裁判。我对场上规则不够清楚。我从来都自己定制规则。

评论

热度(128)

  1. 共5人收藏了此文字
只展示最近三个月数据